دکتر روحاني در ديدار مجمع نمايندگان خراسان رضوي
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

دولت در پي اجرايي کردن طرح تحول و توسعه شرق کشور است

حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران، در ديدار مجمع نمايندگان خراسان رضوي، مشهد را شهري استثنايي توصيف کرد و گفت: مشهدالرضا با همه شهرهاي ديگر کشور تفاوت دارد؛ چرا که حرم مطهر امام رضا(ع) در آنجا قرار دارد و افتخاري از اين بالاتر در کشورمان نداريم؛ همه رحمت‌هاي الهي از ناحيه بارگاه ملکوتي امام هشتم به کشور مي‌وزد و هر چه داريم از آنجاست. 

شناسه خبر: 72437 - 

دوشنبه 6 آبان 1392 - 19:04

دکتر روحاني اظهار داشت: اگرچه لطف همه ائمه اطهار(ع) و به ويژه امام عصر(عج) همواره شامل حال ملت ايران بوده است اما معتقدم آنکه هميشه لطفش ما را نجات داده امام هشتم بوده و واقعا هر کاري براي مشهدالرضا و زائرين امام انجام دهيم باز هم کم است. 
وي با اشاره به مشکلات مربوط به تامين بودجه عمراني گفت: علي رغم مشکلات تامين بودجه جاري کشور دولت تلاش دارد تا حد ممکن بودجه عمراني کشور را تامين کند تا فعاليت‌هاي عمراني اجرايي شود.
رييس جمهور راه حل اساسي رفع مشکلات اقتصادي را تلاش براي ارتقاي منابع درآمدي کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تحريم در حال حاضر مشکلي اثرگذار است و گلوگاه‌هايي ايجاد کرده که با وجود سختي عبور از آنها، تلاش داريم گرفتار آن نشويم، اگرچه غيرممکن نيست.
دکتر روحاني با تاکيد بر اينکه تبيين اين مشکلات به معناي آن نيست که نمي‌شود آنها را حل و فصل کرد، گفت: همه تلاش دولت اين است که اين مشکلات تحريم را از راه حل‌هاي عزتمندانه حل و فصل کند و اگر مي‌خواستيم غير از اين باشد خيلي سريع‌تر و بدون اين همه رفت و آمد و مذاکره، کار تمام مي‌شد.
رييس جمهور اضافه کرد: همه اين جلسات و بحث‌ها براي اين است که بتوانيم حقوق‌ ملت‌مان را حفظ کنيم و اگر قيد عزتمندانه براي توافق و حل مشکلات مهم نباشد خيلي ساده و در يک جلسه مي‌شود کار را تمام کرد.
دکتر روحاني تصريح کرد: طبيعي است که به اين ترتيب رسيدن به توافق و حل و فصل مشکلات زمان‌بر مي‌شود و البته اميدوارم تا پايان امسال بتوانيم اولين گام را در حل مشکلات برداريم.
دکتر روحاني تاکيد کرد: حصول اين مهم فقط با پشتيباني و کمک همه يعني مردم، مجلس و هدايت‌ها و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري امکان‌پذير است و هر چه پشتوانه ما در داخل قوي‌تر شود در مذاکرات قدرت‌مندانه‌تر پيش مي‌رويم.
رييس جمهور با اشاره به اينکه بخشي از مشکلات موجود ريشه در بي تدبيري دارد، افزود: البته دولت به دنبال اين است که در برنامه‌ريزي‌ها براي حل اين مشکل چاره‌انديشي کند. بنده و مجموعه دولت به اين نتيجه رسيدم که بايد از اقتصاد کلان شروع کنيم و از ورود بخشي و موضعي به اقتصاد پرهيز کنيم.
دکتر روحاني مشکل ديگر کشور را کم‌آبي عنوان کرد و اظهار داشت: امسال به خاطر اينکه بارندگي‌ها خيلي دير شروع شده به طور متوسط نسبت به سال‌هاي قبل نيز عقب هستيم؛ اگرچه کم آبي مشکلي اساسي و مربوط به هميشه تاريخ ايران است، اما استفاده بي رويه از آبهاي زيرزميني، ساخت سدهاي بدون مطالعه و بي حساب و کتاب، باعث ايجاد مشکلات فعلي درياچه اروميه، زاينده رود و امثال آن است.
وي خاطرنشان کرد: نظر به اهميت موضوع کم آبي از معاون اول خواستم تا اولين جلسه شوراي عالي آب را برگزار کند و فردا نيز جلسه ديگري به رياست بنده تشکيل خواهد شد تا راهکارهاي خريد آب از خارج، شيرين کردن و استفاده از آب درياهاي کشور يا ممانعت از خروج آب از مرزها مورد بررسي قرار گيرد.
رييس جمهور با اشاره به اينکه حدود 90 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزي صورت مي‌گيرد، گفت: بايد با استفاده از راهکارهاي علمي، روشهاي بهره‌وري صحيح‌تر از آب در بخش کشاورزي عملياتي و فراگير شود و براي تامين منابع طرح‌هاي در حال اجرا در اين بخش چاره‌اي انديشيده شود.
دکتر روحاني به طرح تحول و توسعه شرق کشور نيز اشاره کرد و افزود: طرح اوليه تهيه شده براي اين منظور مورد تاييد دولت است؛ راه آهن مهمترين بخش از اين طرح است که به لحاظ توسعه ، ارتقاي امنيت و ايجاد ارتباطات بين‌المللي در منطقه شرق کشور موثر خواهد بود و به دليل بزرگي و عظمت اين طرح وزير راه وشهرسازي شخصا پيگير عملياتي و اجرايي شدن آن است.
در اين جلسه که دومين نشست از سلسله ديدارهاي دکتر روحاني با مجامع استاني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است، نمايندگان شهرستان‌هاي مشهد، نيشابور، سبزوار، خواف، قوچان، گناباد، تربت حيدريه، تربت جام، کاشمر، چناران و طرقبه، گناباد، فريمان و درگز ضمن بيان مسايل و مشکلات حوزه هاي انتخابيه خود، در نامه اي رئوس مشکلات مربوط به استان خراسان رضوي را به رييس‌جمهور تقديم کردند.





تاریخ: سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 397
بازدید کل : 110136
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت